Öğrenci yaşamında bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan hareketle yola çıkan Rehberlik Servisimiz, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacını gütmektedir.
B. İLKELERİMİZ
Okulumuzda bulunan rehberlik ve psikolojik danışma servisine ihtiyaç duyduğunuz her konuda başvurabilirsiniz. Bu konuların bazıları;
C. REHBERLİK SERVİSİNE BAŞVURU
Rehberlik Servisi, eğitim yılı boyunca öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin serbestçe başvurabileceği bir birimdir. Rehberlik Servisi´nden yararlanmanın herhangi bir prosedürü yoktur. Fakat randevu almak hizmetin daha etkin ve planlı yapılmasını sağlamak içindir. Hafta içi her gün 09.00 - 15.00 saatleri arasında hizmet verilmektedir.
D. VELİ OLARAK SİZE NASIL ULAŞABİLİRİM? DİYORSANIZ
Velilerimizin çocukları ile ilgili değişik konularda rehberlik servisi ile işbirliği yapmaları onların gelişimi açısından hayati öneme sahiptir.
Yüz yüze görüşme için hafta içi her gün 09.00- 15.00 saatleri arasında Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi´ne gelebilirsiniz.
E. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ NE DEĞİLDİR?
F. ÇALIŞMA ALANLARIMIZ
EĞİTSEL REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
1. Okula Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyum Çalışmaları: Okul fiziki ortamının, rehberlik servisinin, yöneticilerin, öğretmenlerin, okul çalışanlarının, okula özgü kuralların vb. ek eğitim programlarının öğrencilere tanıtılması.
2. Velileri; öğrencilerin yaş özellikleri, çocuk eğitimi, davranış bozuklukları ve nedenleri konularında bilgilendirmek. Çocuğun okul başarısının öğrencilerin sınıf içindeki tutum ve davranışları ile gözlemlenerek tanınması, ergenlik vb. konularda aydınlatan çalışmalar yapılması
3. Her sınıf düzeyinde öğrenci davranışlarını geliştirme amaçlı sınıf içi rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması.
4. Öğrencilerin hastalıklardan korunma, dengeli beslenme, boş zamanlarını verimli değerlendirme, spor yapmayı alışkanlık edinme, zararlı alışkanlıklardan uzak durma vb. konularda bilinçlenmesini sağlayacak tüm faaliyetlerde öğretmenlerle işbirliği yapmak.
5. Öğrencinin ilgi, yetenek ve özelliklerini tanımak, eğitsel ihtiyaçlarını saptamak, bireysel farklılıklarını değerlendirerek uygun eğitsel ortam yaratmak.
BİREYSEL REHBERLİK HİZMETLERİ ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
1. Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlama ve değerlendirme becerisini geliştirmek.
2. Ailedeki ve okuldaki rolleri, sorumlulukları, görevleri ve kuralları anlamak.
3. Gerçekçi karar vermek, plan yapmak ve gerçekleştirmek, sonuçlarını değerlendirmek.
4. Ergenlik döneminin fiziksel ve hormonal değişimine uyum sağlanmasına destek olmak.
5. İhtiyaç duyan tüm öğrencilere bireysel veya grupla danışmanlık yapılması.
6. İhtiyaç duyan tüm velilere danışmanlık yapılması.
7. Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan “önleyici” tedbirler sunmak, bilgilendirici ve farkındalık kazandırıcı programları yürütmek.
MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
1. Öğrencimizin kendini tanıması, yetenekleri, ilgileri, tutum, değer ve beklentileri gibi özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasına destek olmak,
2. Çevresindeki eğitim ve meslek olanakları hakkında bilgilere sahip olmak
3. Meslekleri tanıtıp her mesleğin gerektirdiği yetenekler, geleceği, çalışma koşulları, gelir durumu, iş bulma imkanları gibi konularda öğrencileri bilgilendirerek çeşitli meslek sahiplerini okula davet ederek, son sınıflarımızda uygulanan mesleki gölge programıyla kendisine uygun mesleği seçmesinde yardımcı olmak.
4. Üst öğretim kurumları hakkında öğrencilere bilgi vermek.Liselere tanıtım gezileri düzenlemek.