İSG Hizmetleri (Öğrenci/Çırak İSG İşlemleri)

İSG Hizmetleri (Öğrenci/Çırak İSG İşlemleri)

27.04.2018 244

Mesleki ve teknik eğitim okul/kurumlarında; işletmelerde mesleki eğitim ve staj çalışması, işletmelerde yapılan pratik eğitimler ile atölye ve laboratuarlarda yapılan mesleki eğitim uygulamalarında çıraklara ve öğrencilere  iş sağlığı ve güvenliği (İSG) hizmetlerinin  aksatılmadan yürütülmesine dair tereddüt edilen hususlara ilişkin gerekli açıklamalar belirtilmiştir.
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından çıkarılan ve halen uygulanan genelgelerin, yürürlükte bulunan güncel mevzuata göre yeniden gözden geçirilmesi, güncellenmesi, konu bazında tekleştirilmesi ihtiyacının ortaya çıkması nedeniyle gerekli çalışmalar yapılarak kısa vadeli sigorta kolları çerçevesinde çıkarılan genelgeler tekleştirilmiştir.
Buna göre; Genelgenin  “1.3.2.6331 Sayılı Kanunun Kapsamı ve İstisnaları” başlıklı bölümünün son paragrafında "5510 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi kapsamında bulunan çırak ve stajyer öğrenciler ile aynı maddenin (e) bendi kapsamındaki İş-Kur kursiyerlerinin staj gördükleri sırada iş kazası geçirmeleri veya meslek hastalığına tutulmaları halinde, söz konusu kişilerin çalıştığı/staj gördüğü işyeri işverenleri tarafından bildirimleri manuel olarak kağıt ortamında yapılacak ve yükümlülüğün süresinde yerine getirilmemesi durumunda idari para cezaları eğitim veya staj gördükleri işyeri işverenlerine uygulanacaktır." ifade edilen şekliyle değiştirilmiştir.
Bu kapsamda, "Okul dışında, işletmelerde mesleki eğitim ve staj çalışması yapan öğrenciler için" başlıklı bölümün 5 inci maddesinde belirtilen hükümlerin, Genelgede yapılan değişiklikler doğrultusunda ,  gerekli bütün yasal yükümlülükler ile bildirimlerin işletme yetkililerince yerine getirilmesi ve okul idaresi tarafından da (koordinatör müdür yardımcısı) bu sürecin takibine ilişkin hususların aksatılmadan yürütülmesi gerekmektedir.